قوروق

وب سایت رسمی روستای قوروق

قوروق

وب سایت رسمی روستای قوروق

روستای قوروق حد فاصل هفت کلیلومتری خوی سلماس واقع شده است با نوجه به اشیاء کشف شده سابقه آن به 700 سال تا هزار سال می رسد طبق بعضی نظرات قبلا شهری از شهرهای زمان زرتشت بوده است بر دامنه تپه ای کنار جاده خوی سلماس قرارگرفته که جدیدا روستا به طرف دشت کسترش پیدا کرده است اهالی روستا از قدیم الیام مذهبی بوده اند و با شروع نهضت امام خمینی به طرفداری از قیام امام به پا خاستند در زمان دفاع مقدس بیستو نه شهید و حدود صد جانباز و مجروح تقدیم اسلام کردند ودر زمینه علمی مردم فعال می باشند که عالمان دانشگاهی و حوزوی مطرح در سطح شهرستان دارا می باشند

بایگانی

یادواره شهدای روستای قوروق شهرستان خوی برگزار شد

رضا درستی | يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

یادواره شهدای روستای قوروق شهرستان خوی برگزار شد

یادواره شهدای روستای قوروق شهرستان خوی برگزار شد

یادواره سرداران و 30 شهید روستای قوروق برگزار شد

یادواره سرداران و 30 شهید روستای قوروق با حضور بیش از 700 نفری بسیجیان،خانواده شهداء در مسجد این روستا برگزار شد.
خبرگزاری بسیج: در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت سردار درستی و یارانش یادواره سرداران شهید در مسجد جامع روستای قوروق شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، فرمانده قرارگاه تاکتیکی اباعبدالله الحسین (ع) در جمع یادگاران 8 سال دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا و بسیجیان حوزه شهید امینی اظهار کرد:  انقلاب اسلامی به برکت خون شهداء با رهبری ولایت فقیه، پشتیبانی مردمی و در صحنه بودن امت اسلامی، با عزت و اقتدار تمام در سطح جهان می درخشد.

سردار احد بابازاده، اضافه کرد: نام زیبای شهدا از روز ازل در لوح محفوظ خدا ثبت شده است و این عزیزان با اقتدا به ایمان، نردبان تعالی و کمال را به سوی قرب الهی پیمودند و گوهر گرانبهای شهادت را به دست آوردند.

وی، تاکید کرد: همه ما باید قدر شهداء را بدانیم چرا که ما هر چه داریم از شهداء داریم و امروز اگر ما دنیا را در مسائل هسته ای به چالش کشیده و لرزه به اندامشان انداخته ایم ، به قدرت و برکت خون پاک و مطهر شهداست و این میسر نمی شد جز با تمسک به راه و منش عاشورایی و فرهنگ شهادت.

فرمانده سپاه خوی، اظهار داشت: اگر در وصیتنامه شهدای عزیز بیشتر تدبر و تعمق کنیم در می یابیم که توصیه آن بزرگواران حفظ ارزش های اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه است.

بابازاده، گفت: به خاطر همین ایثار و از خودگذشتگی جوانان ما بود که اسلام زنده ماند و حفظ اسلام ، در گرو حفظ روحیه شهادت طلبی بوده است چه در زمان اهل بیت (ع) و چه کاری که رزمندگان ما در دفاع مقدس انجام دادند.

این فرمانده سپاه افزود: باید در راه وحدت کوشش کنیم و شاکر و نگهبان معارف و ارزشهای الهی باشیم و بدانیم در اثر شکر واقعی انقلاب اسلامی حفظ می شود. در ادامه این مراسم سردار بابازاده با بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت

سردار بابازاده افزود: امروز بسیجیان ما ادامه دهنده خون پاک و مطهر شهداء هستند و در تمامی عرصه ها توفیق حضور دارند و با توانایی خود دنباله رو اهداف متعالی نظام بوده و با بصیرتی که دارند همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب می باشند

فرمانده حوزه شهید امینی سپاه خوی، نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم گویی و گرامی داشت یاد و خاطره سرداران شهید شهرستان خوی و 30 شهید روستای قوروق، خاطرنشان کرد: تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز بر اقتدار و عظمت این انقلاب افزوده و جوانان ما با الگو گیری از جوانان دوران جنگ در عرصه های علمی و فناوری برای این انقلاب افتخار آفرینی می کنند.

وی اظهار کرد: همه دنیا چشم به ایران دوخته اند چرا که این ملت در مقابل تمام زورگویی های جهان ایستاده است و به برکت خون شهدا نظام اسلامی به سایر نقاط جهان صادر می شود.

رضا قوجازاده، همچنین گفت: شهدای والامقام به قدری مقام و جایگاه دارند که نیازی به مراسم بزرگداشت و یادواره ندارند و اگر یادواره ای برگزار می شود لطف شهدا به ما بازماندگان از قافله شهیدان است.

بیان خاطراتی از سرداران شهید و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و نیز خاطراتی از خصوصیات شهدا از زبان همرزمان ، مرثیه سرایی، تجلیل از خانواده های شهدازدیگر برنامه های این مراسم بود.

  • رضا درستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی